Jak vám povinné ručení pomůže při nehodě a proč každý platí jinak drahé pojistné?

Jak vám povinné ručení pomůže při nehodě a proč každý platí jinak drahé pojistné?

vloženo do: ZDRAVÍ | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Součásti povinného ručení jsou asistenční služby pro pojistné události, které se hodí zejména v zahraničí. A to je dobře, protože v situaci, kdy nabouráte, je klidný hlas na telefonu tím, co má šanci proměnit tento hororový zážitek ve snesitelnější moment. S čím vším vám může asistenční služba pomoci a co vše vůbec ovlivňuje cenu, kterou za povinné ručení platíte?

Asistenční služby, které automaticky získáváte s uzavřením povinného ručení, vám mohou v případě nehody pomoci i jinak než uklidňujícími slovy a dobrými radami. Dokážou vám zajistit i praktickou pomoc na místě včetně užitečných servisních služeb.

„Mezi servisní služby patří například příjezd automechanika a oprava vozidla na místě, odtah vozidla do tři a půl tuny a převoz do autoservisu, úschova nepojízdného vozidla, zapůjčení náhradního vozu nebo dokonce poskytnutí ubytování,“ vyjmenovává prodejce z online porovnávače nabídek pojištění a cen Porovnej24.cz a pokračuje: Rozsah asistenčních služeb se opět může u jednotlivých pojišťoven lišit, tudíž až si u nás porovnáte ceny a vyberete nejvýhodnější cenu a pojišťovnu, nahlédněte do pojistných podmínek, zda kryjí u vybraného povinného ručení ideálně všechny výše zmiňované služby. Do online srovnání stačí zadat údaje o sobě.“

Co ovlivňuje cenu povinného ručení?

Povinné ručení online vybízí ke sjednání nejlevnější pojistky. Mnozí řidiči budou mít nicméně výrazně vyšší cenu i na srovnávacích webech. Cena povinného ručení je v Česku závislá zejména na věku řidiče, řidičské zkušenosti, bydlišti řidiče, technických parametrech vozidla a ročním nájezdu.

Pojišťovna dává nejvyšší ceny těm klientům, kteří jsou nejrizikovější. Podle policejních statistik nejčastěji bourají řidiči ve věkové skupině 18 až 26 let, tudíž má tato skupina klientů obvykle nejdražší povinné ručení.

Dalším významným cenotvorným kritériem je řízení bez nehod neboli bonus. Bonus je vyjádřen počtem měsíců, po které má řidič uzavřené povinné ručení. Čím více měsíců má člověk uzavřené povinné ručení (a čím delší je tudíž jeho řidičská zkušenost), tím levnější cenu může získat. Pokud nabourá, bonus se mu snižuje, zpravidla o 24 až 36 měsíců za jednu autonehodu.

Třetí kritérium je také založené na datech. Z policejních statistik vyplývá, že nejvyšší nehodovost bývá v Praze a dalších velkých městech. Proto se v nich můžete dočkat vyššího účtu za povinné ručení.

Roli hrají také technické parametry. Pojišťovny se nejvíce orientují podle obsahu a výkonu motoru, ovšem mnohé začínají brát v potaz širší škálu parametrů, jakými jsou třeba hmotnost vozidla a jeho stáří. Pojišťovny také vychází z toho, že řidič, který se na vozovce vyskytuje méně často, má nižší šanci autonehody než ten, který jezdí dennodenně, proto jsou řidiči s nižším nájezdem u některých společností cenově zvýhodňování.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: