Stěhování je pro většinu lidí noční můrou. Jedná se o proces, který vyžaduje organizaci, trpělivost a chladnou hlavu. Co je před dnem D třeba udělat a jak si lze práci zjednodušit?
Harmonogram
Abyste stěhováním nestrávili delší dobu, než je třeba, připravte si časový harmonogram. Pokud vám to práce dovolí, vezměte si dovolenou od pondělí do pátku. Tak budete v pátek v novém bytě už finišovat a víkend strávíte pouze drobnými dodělávkami a odpočíváním. Řekněme, že první dva dny byste měli strávit balením, připravováním nábytku a úklidem prostor. Den třetí slouží k samotnému přestěhování všech věcí a čtvrtý a pátý den můžete již vybalovat v novém a rozmisťovat nábytek. Rozvrh je třeba také proto, abyste věděli, na který den si pozvat stěhovací firmu nebo tlupu statných kamarádů.
Majetek pečlivě roztřiďte
Přestože byste mohli mít tendence vaše věci nedbale naházet, kam se dá a předpokládat, že to pak nějak uklidíte, přemýšlejte trochu dopředu. Veškerý nábytek vykliďte a vše roztřiďte. Oblečení k oblečení, knihy ke knihám, nádobí k nádobí a tak dále. Na stěhování si opatřete stěhovací krabice, které za pár korun koupíte online na Paketo.cz, u předního dovozce obalových materiálů, a ty následně pečlivě popište. Věřte tomu, že vám to v novém příbytku usnadní orientaci a hlavně úklid. Vždy navíc mějte po ruce vše, co můžete potřebovat, kdybyste se ocitli v časovém skluzu a nestihli vše z krabic vybalit. Stěhování je navíc geniální příležitostí, jak se zbavit věcí nepoužívaných a jiné veteše. Buďte nekompromisní. Nepoužívané oblečení či staré hračky můžete věnovat sociálně slabším rodinám nebo uspořádejte venkovní výprodej za symbolické částky.
Chraňte nábytek před zničením
Při manipulaci s nábytkem se škrábance a odřeniny objeví, než byste řekli švec. Obzvláště, pokud jste na stěhování najali firmu, její zaměstnanci asi těžko pochopí, že komoda z ložnice je po babičce a zažila daleko horší časy na to, aby teď mohla být odřená. Opatřete tedy hrany nábytku ochrannými rohy, čímž uchráníte podlahu, a na boky připevněte třeba vlnitou lepenku. Nezapomeňte ani zajistit dvířka od skříněk a vyndejte i jednotlivé poličky apod.
Balení
Co se týče samotného balení, buďte při něm pečliví. Trocha organizace vám poté v nové domácnosti ušetří hromadu času. Nejprve sbalte věci, jako je oblečení, knihy, důležité osobní materiály apod. Všechny krabice pečlivě nadepište, abyste při přenášení krabic věděli, kam kterou umístit. S tím souvisí i nouzové zavazadlo, do kterého umístíte oblečení na převlečení, hygienické potřeby, doklady apod. Tak, když budete trochu pozadu, nebudete muset otevírat jednu krabici po druhé, abyste našli normální oblečení, ve kterém můžete sjet do obchodu. Jakmile máte zabalené oblečení, knihy a další věci, přesuňte se do kuchyně a pusťte se do kuchyňského náčiní. Až jako poslední v řadě začněte balit věci v koupelně, peřiny, polštáře a další. Nezapomeňte si však na místě nechat náčiní, kterým celé prostory následně uklidíte. To, v jakém stavu celé obydlí zanecháte, o vás něco vypovídá.