POP a POS materiály neboli Point Of Sale a Point Of Purchase označují místo prodeje, místo nákupu či někdy přeneseně aktivity nebo materiály používané pro komunikaci v místě prodeje. Komunikují cenu, působí na zákazníky a podporují produkt. A i přes jejich přímočaré využití jejich obliba mezi podnikateli stále stoupá. Jejich nesporný klad je totiž všestranné využití v podpoře prodeje, a přitom poměrně malé provozní náklady.
Podlahové displeje
Podlahové displeje jsou volně stojící prodejní displeje s vystaveným zbožím. Jsou využívány k podpoře a zvýšení prodeje, promočním aktivitám, k uvádění nových výrobků na trh a ke zlepšování vnímání značky v místě prodeje. Poutavé displeje umožňují značce diferencovat se od zbytku nabídky a podporovat prodej. Výhodou je pevná konstrukce z kartonu a lepenky, čímž je zajištěna dostatečná nosnost i na těžší výrobky. Samozřejmostí je celoplošný plnobarevný potisk ve fotografické kvalitě, který zvyšuje atraktivitu displeje. „Displeje v naprosté většině dodáváme v plochém stavu, jsou však lehce sestavitelné v místě prodeje a po upotřebení jsou jednoduše 100 % recyklovatelné.“, říká vedoucí konstrukce předního výrobce POP a POS materiálů Paketo.one .
Pultové displeje
Pultové displeje jsou oproti těm podlahovým využívány k podpoře prodeje menších produktů či k umístění letáků. Jsou strategicky umisťovány k pokladnám nebo na pulty a zajišťují vybraným produktům maximální pozornost. Ideální jsou k podpoře sezonních produktů nebo k nabídkám zkušebních vzorků zdarma. Průzkumy ukazují, že pozitivně ovlivňují rozhodnutí ke koupi a výborně odlišují výrobky od konkurence.
Inovativní řešení
Novinkou na trhu jsou i inovativní displeje s vloženým vyvíječem vůně. „Ty jsou výborné například na kávu. Zákazníky zaujmou jak po stránce vizuální, tak po stránce čichové.“, vysvětluje za paketo.one Helena Janáčová. U dobrého výrobce však můžete nechat vyrobit prakticky cokoli, nedržte tedy svoji fantazii na uzdě a přemýšlejte, co by zákazníky potěšilo. „Zákazníkům jsme schopni nabídnout konstrukční řešení, které bude vyhovovat přímo jeho potřebám. Umíme vyrobit jak velké série, tak i jen několik desítek kusů. Stačí se jen zeptat, vše rádi vysvětlíme a připravíme nabídku.“, dodává za Janáčová.
Inspirovat se a podívat se, jak mohou takové POP a POS materiály vypadat můžete 18. a 19. ledna na kongresu Samoška, který podporuje domácí maloobchodní trh. Cílem akce je informovat a inspirovat domácí obchodníky a pomoci jim lépe čelit ostré konkurenci na trhu. Kongres se koná v Clarion Congress Hotelu Olomouc a tým Paketo tu v jejich stánku potkáte oba dva dny.