Vánoční šílenství pominulo, s ním pomalu opadají i povánoční výprodeje a vy hledáte, jak zaujmout zákazníky nyní? Vsaďte na inovativní přístup a naslouchejte zákazníkům. Trendy v podnikání pro rok 2017 jsou tu!
Sociální sítě jako nástroj online marketingu
Využití sociálních sítí hraje svou nepostradatelnou roli v online marketingu již několik let. Přesto pozitiv z nich plynoucích nevyužívá až třetina malých a středních českých podnikatelů. Jedná se zejména o menší prodejce působící v jedné lokalitě či o řemeslníky. Naopak služeb tohoto online nástroje využívají velké nadnárodní společnosti či lidé zabývající se ruční výrobou, kterým sociální sítě slouží jako jedna z nejlepších možností, jak své výrobky a produkty prezentovat. Mnoho podnikatelů také svůj profil v minulosti již založilo, nedaří se jim ho však efektivně spravovat. To se na první pohled může zdát jako jednoduchý úkol, opak je ale pravdou. Úspěšně spravovat profily na sociálních sítích si žádá spoustu času a je třeba se vyvarovat klasické formy komunikace, kterou znáte z tištěných reklam, z televize či z rádia. Pokud již získáte aktivní komunitu, je třeba ji udržovat a nadále rozvíjet. S fanoušky se snažte aktivně komunikovat a navázat přátelský dialog. Naopak se vyvarujte toho, abyste působili moc korporátně, strojeně a nekomunikujte arogantně. Na sociálních sítích můžete také testovat, jak na které produkty zákazníci reagují a dle toho efektivně měnit nabídku.
Vsaďte na design
Opakem využívání online marketingových nástrojů je zaměření se na design a vybavení kamenných prodejen. S rokem 2017 se totiž vrací obliba zakoupit zboží osobně a s prodejci navazovat osobní komunikaci. Jedná se pravděpodobně o reakci na přehršel e-shopů a digitalizaci dnešní doby. Oproti dřívějšku, kdy však bylo hlavním heslem nabídnout zákazníkům co nejvíce zboží na co nejmenším prostoru, dnes se klade cit na vkusné a efektivní zařízení obchodu. Nabízené produkty by tak měly v celkovém designu působit harmonicky a nepřeplácaně. Podnikatelé proto čím dál tím více využívají podlahové a pultové displeje, které nenásilně prezentují nabídku a upoutají zákazníka na první pohled. „Zatímco podlahové displeje jsou volně stojící prodejní displeje s vystaveným zbožím a slouží k podpoře prodeje vybraného zboží, pultové displeje mají podporovat sezonní výrobky nebo nabízet zkušební vzorky zdarma.“, říká marketingová ředitelka specialisty na POP a POS produkty Paketo.one, Helena Janáčová. Zmiňované prodejní displeje jsou také v souladu s ekologickým myšlením, které je v současnosti jedním ze základních faktorů ovlivňujících případnou koupi. Statistiky ukazují, že podnikatelé, kteří praktikují k přírodě šetrné postupy a kteří využívají přírodní materiály, jsou na trhu žádanější.