Za zhoršenou kvalitou vlasů stojí nesprávná životospráva a nekvalitní kosmetika, shodují se odborníci.

Za zhoršenou kvalitou vlasů stojí nesprávná životospráva a nekvalitní kosmetika, shodují se odborníci.

vloženo do: KRÁSA | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kvalita vlasů a vlasové pokožky úzce souvisí se způsobem života. Vlasy nám zrcadlí celkový stav organismu a jsou spolehlivým ukazatelem i drobných změn v životosprávě. Právě tam je třeba hledat příčiny, zaznamenáme-li  zhoršující se kvalitu vlasových vláken. S tím jde ruku v ruce i výběr kvalitní kosmetiky.

Vlasová kosmetika dle typu vlasů

V nepřeberném množství nabízených produktů vlasové kosmetiky je někdy komplikované se zorientovat. Ten šampon má zajistit božský objem, onen zase nebeský lesk. Co když však chceme mít vše dohromady? Vlasy zdravé, pevné, lesklé a nadýchané? Základem je znát svůj typ vlasů. „Případů, kdy zákaznice po léta používají nevhodnou vlasovou kosmetiku, je nespočítaně. Přitom, pokud si někdo neví rady, stačí se poradit s profesionálem. Obecně platí, že vlasy jemné mají tendence se rychleji mastit, a vyžadují tak produkty vhodné pro každodenní péči, a na vlasy hrubé je zase vhodnější kosmetika s hydratačním a vyživujícím účinkem.“, říká vlasová expertka kosmetiky Nouvelle Monika Plachá. Obecně však rozlišujeme čtyři druhy vlasů, a to vlasy normální, suché, mastné a smíšené. „Lidé se smíšenými vlasy mají výběr kosmetiky dost možná nejtěžší. Také péče o ně kolikrát připomíná alchymii. Smíšené vlasy bývají u kořínků mastné, ale na konečcích se třepí a snadno se vysušují. Pro péči o tento typ vlasů doporučuji například šampony z řady Every Day a masku a fluid z řady Double Effect, které obsahují keratin a pomáhají vlasy regenerovat.“, dodává Plachá.

Výběr vhodné kosmetiky občas připomíná běh na dlouhou trať a je třeba se připravit na to, že ne každá volba bude ta nejšťastnější. Ne vždy je ale na vině kosmetika. Příčiny můžeme stejně dobře hledat i ve způsobu života. Právě nedostatek vitaminů, energeticky nevyvážený jídelníček či špatná fyzická a psychická kondice jsou nejčastějšími viníky.

Životospráva a psychická pohoda

Jak již bylo řečeno, vlasy jsou vizitkou naší celkové kondice. Přestože odborníci a široká veřejnost mnoho let žili v domnění, že to jsou právě geny, které mohou za nadměrné padání a další lapálie, stále rostoucí trend v celostní medicíně ukazuje, že podíl genetiky na nekvalitních vlasech je minimální. Ve skutečnosti si tento problém děláme sami, ať už nezdravou stravou, častým chemickým barvením či nedostačující péčí o naše zdraví. Prvním krokem k obnově vnitřní rovnováhy je bezesporu jídelníček. To, co jíme a pijeme, se v nemalé míře odráží na našem zdravotním stavu. Mezi základní pravidla pestrého a energeticky vyváženého jídelníčku je pravidelný přísun všech potřebných živin. Denní menu by mělo obsahovat sacharidy, tuky, bílkoviny a vlákninu, a to v poměru k našemu dennímu výdeji energie. Pozor bychom si měli dávat na nasycené tuky a rafinovaný cukr. Ten nalezneme v marmeládách, želé, sladkých limonádách, ale i v majonézách, kečupech, dresinkách a dalších ochucovadlech. Naopak přirozeným zdrojem nenasycených a pro tělo prospěšných tuků jsou ořechy, ryby, semínka, apod. Častou mýlkou pro ty, kteří hledají alternativu k bílému cukru, je cukr třtinový. Ten se však v podstatě od rafinovaného bílého cukru nikterak neliší a pro tělo je pouhou prázdnou kalorií, zvedá glykemický index, zdraví však neprospívá.

Co se týče fyzické kondice a zdraví, jsou to především ledviny, které pro kvalitu vlasů sehrávají nejdůležitější roli. Pro jejich lepší funkci je stěžejní zvýšit příjem zásadotvorných potravin a snížit příjem potravin kyselinotvorných. Dále je vhodné vyřadit alkoholické nápoje, slazené nápoje a kávu pít jen kvalitní a v přiměřeném množství. Můžete ji také kompletně nahradit, a to kořenem čekanky, obecně známým jako Karo.

 

 

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)