Více než polovina lidí o nákupu rozhoduje přímo v místě prodeje. Reklamní nosiče hrají významnou roli

Více než polovina lidí o nákupu rozhoduje přímo v místě prodeje. Reklamní nosiče hrají významnou roli

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Věděli jste, že průměrný obchod nabízí výrobky zhruba 1700 značek, ale kupující si během jedné návštěvy všimne pouze 150 z nich? Odlišit se od konkurence pomáhají tzv. POP/POS materiály. Na rozdíly od klasické reklamy zákazníka většinou neobtěžují, naopak mu často pomáhají při rozhodování, čímž zavdávají jednoznačný impulz ke koupi. Hitem jsou v poslední době kartonové materiály, a to z praktických, estetických i ekologických důvodů.

Vhodně zvolené a dobře umístěné reklamní nosiče dokážou upoutat pozornost spotřebitele, poskytnout rychlé informace, pomoci s výběrem zboží, a tak ovlivnit nákupní chování. Podle aktuálního průzkumu nákupních zvyklostí Shopper Engagement Study, který byl prováděný přímo v českých supermarketech a hypermarketech, je až 59 % realizovaných nákupů impulzivních, tedy provedených na základě spontánního rozhodnutí přímo v místě prodeje. Poslední dobou jsou na vzestupu POS a POP materiály z obyčejného kartonu a lepenky, protože skýtají mnoho výhod a variabilních řešení.

Reklamní instalace s nápadem

Prodeje zboží podpořené některým z POP/POS materiálů se zvýší průměrně o 45 %, proto se investice do této formy propagace určitě vyplatí. Výběr a zpracování POP/POS materiálů je třeba pojmout inovativně, odlišit se od prostředků konkurence a zapracovat na originálním, a přitom účinném řešení. Nejde pouze o samotné umístění a využití doprovodných instalačních prvků. Klíčová je celková koncepce tak, aby byla prezentace pro zákazníka atraktivní a dobře srozumitelná.

Karton a lepenka patří mezi materiály, které díky svým charakteristikám umožňují výrobu zajímavých tvarů a dovolují vytvářet originální konstrukce podporující prodeje, marketing a vnímání značky. Konstrukce je lehká, avšak mají dostatečnou nosnost i na těžší výrobky. Populární jsou podlahové a pultové displeje: umožňují oddělenou prezentaci vlastního zboží, ovlivňují rozhodnutí ke koupi a výborně odlišují výrobky od konkurence. Dají se navíc snadno plnobarevně a celoplošně potisknout ve fotografické kvalitě. Celkově POP/POS materiály umožňují velkou variabilitu a kreativní využití. Nejčastěji se na prodejnách můžeme setkat s wobblery, stoppery, bannery, roll upy, floor stickery, podlahovými a pultovými stojany, regálovými i mimoregálovými dekoracemi, promo stánky a mnohými jinými reklamními nosiči.

Kromě standardní nabídky není dnes problém ani s individualizovaným řešením na míru. Český výrobce kartonových POP/POS materiálů Paketo.one využívá pro velkosériovou produkci tradiční průmyslové technologie, v případě malých sérií, kusových zakázek a vzorování využívá technologie umožňující dosahovat výborných výsledků při zpracování kartonu a lepenky včetně tisku fotografické kvality. Služby zahrnují navržení produktů, zkonstruování, vyvzorkování a poté i vyrábění v malých i velkých sériích.

Pozor na nevhodné umístění

Neefektivní umístění dokáže pohřbít úspěšnost jinak kreativní vyvedených POP/POS propagačních nástrojů. Správné místo by mělo být dobře viditelné již při příchodu do prodejny, tudíž by nemělo být příliš vzdálené od vstupu. Strategicky výhodná místa jsou také ta, kudy prochází nejvíc zákazníků nebo kde se nejdéle zdržují. Ideální je také volit místo s ohledem na propagaci konkurence. Roli hraje i výška – nejvhodnější je umístění vždy v úrovni očí zákazníka. Zajišťuje tak maximální účinnost.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)