Tři tipy, jak na jaře nastartovat unavený organismus

Tři tipy, jak na jaře nastartovat unavený organismus

vloženo do: ZDRAVÍ | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Konec zimy a počátek jara je náročný pro většinu lidí. Organismus je po mrazivém období unaven, cítíte zoufalý nedostatek energie bez ohledu na počet prospaných hodin a kvůli nedostatku vitaminů a slunečního záření se rapidně zhoršuje kvalita pokožky. Nastartovat lidský organismus však lze během poměrně krátké doby. Jaké zásadní kroky byste v celém procesu neměli opomenout?

Pohyb na čerstvém vzduchu

Nedostatek pohybu na čerstvém vzduchu má za následek špatnou náladu, nevrlost, nekvalitní spánek či dokonce nesprávnou funkci metabolismu. Zkuste si proto každý den najít alespoň půl hodinku času na procházku. Pokud máte v rodině psa, ideálním způsobem je jeho venčení, kdy spojíte příjemné s užitečným. Máte-li poté místo pracoviště v docházkové vzdálenosti, není nic jednoduššího než nechat auto doma a začít chodit do práce a z práce pěšky. Přiznejme si totiž, že v autě za současného stavu dopravy strávíme kolikrát více času než, kdybychom zvolili pěší dopravu. Nezapomeňte však na nevyzpytatelné aprílové počasí a zvolte vhodné oblečení.

Dostatek vitaminů

Důležitými vitaminy, které ovlivňují metabolické a duševní procesy a jsou tak vhodné zejména na jaře, jsou vitaminy skupiny B. Nedostatek thiaminu může například vést k depresím, úzkostem, či pocitům strachu. Nedostatek riboflavinu se zase spojuje s psychózami a nízká hladina biotinu může způsobovat potíže s pamětí, rychlou unavitelnost a celkové zpomalení duševních procesů. Významným zdrojem těchto vitaminů je poté Moringa olejodárná. Ta je známá již tisíce let a využívá se i v Ájurvédském léčitelství. Kromě těchto vitaminů je Moringa zvláštní tím, že obsahuje komplex 90 živin a 46 antioxidantů ve zcela přirozené a dobře vstřebatelné podobě. Kromě vitaminů B1, B2 a B3 poté obsahuje i další vitaminy skupiny B – pyridoxin B6, biotin, kyselinu listovou, dále vitamin C k podpoře imunity a ochraně proti volným radikálům. Z lipofilních vitaminů obsahuje také vitamin A, Vitamin D, který napomáhá vstřebávání vápníku do těla do kostí a rovněž vitamin E, který je dalším antioxidantem chránícím naše tělo zevnitř i z vnějšku proti volným radikálům. V neposlední řadě obsahuje Moringa i vitamin K a také komplex nezbytných stopových prvků jako je železo, zinek, hořčík, fosfor, mangan, měď, vápník a draslík. Moringu můžete koupit na webových stránkách www.moringamix.cz, a to ve formě čajů, prášku či kapslí.

Úprava stravy je nutností

Dále je na jaře naprosto nezbytné upravit a notně odlehčit svůj jídelníček. Odbourejte slazené limonády, čokoládové tyčinky, smažená jídla a průmyslově zpracované potraviny. Naopak je vhodné přidat více bílkovin a zeleniny. Nezapomeňte také dodržovat pravidelný pitný režim a zařaďte do něj i bylinné čaje na podporu imunity.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)