Prodej nemovitosti zaštítěný odborníky může znamenat vyšší zisk

Prodej nemovitosti zaštítěný odborníky může znamenat vyšší zisk

vloženo do: STYL | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Prodávat, prodávat, prodávat. To zní poslední měsíce z úst realitních makléřů asi nejčastěji. A neříkají to nadarmo, nyní je jedna z nejvhodnějších dob na prodej nemovitosti za posledních deset let. To ovšem neznamená, že celá transakce neskončí, ani při aktuálních cenách, prodejním fiaskem.

 

I tak ale stále velké procento Čechů volí možnost prodeje svépomocí. Nechtějí se jim platit provize, které si makléři z uskutečněné transakce nárokují. Není přitom žádným tajemstvím, že se nemovitosti pod záštitou odborníka prodají rychleji a lépe. V mnoha případech je tak provize pokryta z částky, na kterou by majitel prodávající nemovitost na vlastní pěst pravděpodobně ani nedosáhl.

 

Makléři při prodeji využívají prověřené metody prodeje a strategie, které jsou pro danou lokalitu vhodné. Dovedou však i navýšit tržní hodnotu nemovitosti.  „Hlavním úkolem makléře prodávajícího klientovu nemovitost je prozkoumat stav, v jakém se nemovitosti nachází a následně doporučit drobné úpravy, které mohou zvýšit prodejní cenu. Starají se však i o to, aby nemovitost na kupce udělala dobrý první dojem. Čím více potenciálních zájemců, tím větší prostor pro manévrování, a proto je důležité hned na začátku oslovit co nejvíce seriózních zájemců,“ vysvětluje Jakub Kindl z realitní kanceláře Domov, která se již více jak 25 let specializuje na obchod s nemovitostmi v Praze a na Berounsku.

 

Toho makléři dosahují i díky home staggingu, který si v Čechách našel své trvalé místo až vcelku nedávno. „Home stagging je velmi účinný nástroj a jeho úkolem je připravit nemovitost tak, aby zaujala co nejvíce kupců. Tradičně se během home staggingu dělají drobné a nenákladné úpravy v interiéru, dávají se pryč osobní věci dosavadních majitelů a celý dekor se ladí podobně jako hotelový pokoj, neutrálně a vzdušně,“ vysvětluje Kindl. Dle něj ale zájem kupce začíná už při prohlížení inzerátu, a tam také musí začít prodávající.

 

„Doba jde dopředu a to, co lidé dříve chtěli řešit osobně, nyní chtějí mít z krku online. To znamená, že pokud jde něco o nemovitosti zjistit z pohodlí domova, měli bychom jim to umožnit. Už to je ale samo o sobě zdlouhavé a právě zdě většina lidí udělá chybu,“ říká Jakub Kindl. Prodávající nemají čas a ani energii inzerci dostatečně podrobně popsat a strukturovat. Trendem jsou navíc i 3D prohlídky nebo videa, která se ukazují jako velmi efektivní, vyžadují však předešlé zkušenosti a hlavně vybavení.

 

Makléř má však i tu výhodu, že je v drtivém procentu případů obeznámen nejen s lokalitou, kde se nemovitost prodává, ale i s konkurenčními nabídkami a v neposlední řadě i s tím, jak se má situace v ostatních lokalitách. Přebírá na sebe veškeré jednání s potenciálními kupci, případně s jejich makléři, což pro prodávajícího znamená obrovskou časovou úsporu. „Spolupráci s realitním makléřem nelze podceňovat ani nyní, kdy ceny nemovitostí raketově vzrostly a kdy jsou velmi dobré podmínky pro prodej. Díky profesionální pomoci je totiž možné nemovitost prodat dráže, podstatně rychleji, bez komplikací a hlavně tak, aby prodávající neztrácel svůj čas,“ uzavírá Jakub Kindl za realitní kancelář Domov.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: