Podporu v místě prodeje nepodceňujte. Karton nabízí variabilitu řešení, nízké náklady i šetrnost k přírodě

Podporu v místě prodeje nepodceňujte. Karton nabízí variabilitu řešení, nízké náklady i šetrnost k přírodě

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Tzv. POP/POS materiály nejsou v oblasti marketingu a sales promotion žádnou novinkou. Jsou osvědčeným nástrojem pro stimulaci prodeje a zviditelnění značky. Proto má mnoho obchodníků tendenci jejich provedení podceňovat a zaměřuje se spíše na inovativní možnosti propagace. Jak ale ukazují průzkumy nákupního chování, tyto reklamní a informační nosiče jsou stále nejefektivnějším způsobem, jak v místě prodeje upoutat zákazníkovu pozornost a motivovat ho ke koupi. Hitem poslední doby jsou designově a netradičně zpracované kartonové materiály.

 

POP, z anglického Point Of Purchase, tedy místo nákupu, nebo také POS, z anglického Point Of Sale, tedy místo prodeje. Reklamní formáty v místě prodeje patří k základním marketingovým nástrojům sloužícím k ovlivnění nákupního chování zákazníka. Umisťují se v místě prodeje nebo tam, kde vzniká poptávka. Jsou vždy nositeli nějakého sdělení a sledují určitý komunikační záměr, který může být v zásadě dvojí: informativní či prodejně podpůrný. Důležitou roli v tom, zda tyto formáty zafungují, hrají dva faktory. Jednak je to design a celkové provedení, jednak k úspěšnému použití přispívá také strategické umístění. Samotná instalace propagačních materiálů zvyšuje atraktivitu prodejního místa a vystaveného zboží.

Důkazem, jak tyto materiály fungují, je studie Shopper Engagement Study Czech Republic 2015. Zaměřila se na podrobný průzkum nákupního chování v českých hypermarketech a supermarketech. Údaje zároveň ukazují, že prodej zboží podpořený některým z POP/POS materiálů se zvýší průměrně o 45 %. Průzkum také přinesl zjištění, že 52 % kupujících přijde do obchodu kvůli rychlému nákupu pár výrobků, přičemž nemají výraznou preferenci konkrétní značky a produktu. Tato situace je více než příznivá pro prodejce, kteří tak mohou pomocí vhodných nástrojů nákupní chování zákazníků ovlivňovat podle svých potřeb.

Přednosti kartonové řešení POP/POS nosičů

Karton a lepenka patří mezi materiály, které díky svým vlastnostem umožňují výrobu zajímavých tvarů a dovolují vytvářet originální konstrukce. Konstrukce je lehká, avšak dostatečně nosná i na těžší výrobky. Populární jsou podlahové a pultové displeje – umožňují oddělenou prezentaci vlastního zboží, ovlivňují rozhodnutí ke koupi a výborně odlišují výrobky od konkurence. Dají se navíc snadno plnobarevně a celoplošně potisknout ve fotografické kvalitě. POS a POP materiály vyrobené z kartonu a lepenky mají promyšlenou konstrukci, která umožňuje jednoduché sestavení, manipulaci i instalaci. Z výroby je navíc dostanete v naprosté většině případů balené naplocho kvůli snadné přepravě a skladování.

Všestrannost a variabilita použití

Karton i lepenka se dají kromě podlahových a pultových displejů, klasických POS/POP displejů snadno použít i při výrobě reklamních bannerů, totemů a obdobných prostředků propagace. Lze s nimi vytvářet tvarově komplikované 3D produkty a využívat je při různých firemních akcích, na večírcích a pro výstavní účely.

Šetrnost k přírodě

Kartony a lepenky jsou 100% recyklovatelné a ekologické, mnohdy jsou už vyrobeny z recyklovaných materiálů. Jedním ze specialistů na kartonové POP a POS materiály je i přední český výrobce obalových materiálů Paketo.one. S kartony a lepenkou má dlouholeté zkušenosti a díky modernímu technickému vybavení a vlastním skladům je prodejce schopen realizovat velké a náročné zakázky v řádu desetitisíců, ale také malé objednávky již od jednoho kusu.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)