Podnikatelé se shodují: Myslet ekologicky je v dnešní době již nutností

Podnikatelé se shodují: Myslet ekologicky je v dnešní době již nutností

vloženo do: VZTAHY | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ochrana životního prostředí je nedílnou součástí každého z nás. Myslet zeleně je třeba nejen v rodinách, školách a dalších institucích, ale i v rámci podnikání. Jednak z toho důvodu, abychom zákazníkům dali na výběr a jednak proto, že si to dnešní trh prostě a jednoduše žádá.

Prodávané zboží

Ekologickou alternativu dnes už najdeme skoro ke každému spotřebnímu zboží. Jeho pořizovací cena je však logicky o něco vyšší, tudíž bychom do začátku neměli nakupovat větší zásoby, ale pouze malé množství a o zařazení do stálého sortimentu se můžeme rozhodnout až na základě reakcí zákazníků. Pro podporu prodeje výborně poslouží reklamní displeje a další propagační materiály. Obecně se však osvědčuje těmto výrobkům a produktům dát oddělený prostor od klasického sortimentu. Zákazníci poté nemají pocit, že jsou do koupě těchto produktů nuceni, mohou si je však v klidu prohlédnout.

Způsob propagace

Pro podporu prodeje můžeme zvolit, jak je již výše zmíněno, různé reklamní displeje. Do prodejen jsou nejvhodnější podlahové displeje či pultové displeje . Podlahové displeje jsou využívány k podpoře a zvýšení prodeje, promočním aktivitám, uvádění nových výrobků na trh a zlepšování vnímání značky v místě prodeje. Oproti tomu pultové displeje slouží k podpoře prodeje menších produktů a k umístění letáků. Jsou strategicky umisťovány k pokladnám nebo na pulty a zajišťují vybraným produktům maximální pozornost. Hlavní výhodou obozu druhů displejů je ale také jejich lehkost a skladnost. Displeje jsou zákazníkům dodávány v plochém balení, čímž snižují náklady na dopravu. Samozřejmostí je, že jsou vyrobeny z obnovitelných zdrojů a jsou 100 % recyklovatelné. Výrobcem POP/POS materiálů na českém trhu je Paketo.one. Věnují se zakázkové výrobě už od velmi malého (téměř kusového) množství.

Vybavení interiéru prodejny

Chceme-li naše podnikání zaměřit více ekologicky, musíme tomu přizpůsobit i interiér prodejny. Ten by měl být zařízen v souladu s tím, co zákazníkům prezentujeme a prodáváme. Mezi použitými materiály by mělo převládat dřevo, oblíbený je poslední dobou ale i nábytek z kartonu. E-shop s kartony a obalovým materiálem Paketo.cz má v nabídce také kartonové stoly, pulty, regály, křesla, šuplíky, a dokonce i kartonové ubrusy. Nábytek je vyráběn z kvalitní pěti až sedmi vrstvé vlnité lepenky. Pevný materiál dodává produktům perfektní nosnost s bytelným vzhledem, přitom je lehký a snadno přenosný.

Zaměření na detaily

Při přeměně na zelenou prodejnu se očekávají jisté investice. Nějakou dobu to však jde i bez nich. Podnikatelé totiž často zapomínají na detaily, které prakticky nic nestojí, přesto této transformaci pomohou a zákazníci je ocení. Řeč je například o nahrazení igelitových tašek taškami papírovými či tištění vizitek a letáčků na recyklovaný papír. Pokud provozujeme i e-shop, dodávané zboží můžeme balit do již upotřebených krabic, faktury zasílat pouze mailem apod.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: