Kreativní POP/POS materiály jsou skvělou a účinnou formou podpory prodeje

Kreativní POP/POS materiály jsou skvělou a účinnou formou podpory prodeje

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

 

Využití různorodých reklamních materiálů v místě prodeje patří v sales promotion k ověřené klasice, která příliš nepodléhá trendům a přináší dobré výsledky. Pokud vlastníte prodejnu či provozovnu služeb, zaručeně se tato forma přímého marketingu vyplatí i vám. Dnešní doba si však žádá nová, neotřelá řešení, proto i přesto, že se nejedná o inovativní metodu podpory prodeje, vsaďte na moderní design a kreativní využití.

Na rozdíl od mnohých jiných typů reklam, POS materiály přímo v místě prodeje zákazníka většinou neotravují, naopak mu často pomáhají při rozhodování a se zjišťováním informací, čímž zavdávají jednoznačný impulz ke koupi. Vhodně zvolené a dobře umístěné reklamní nosiče dokážou upoutat pozornost spotřebitele, poskytnout rychlé informace, pomoci s výběrem zboží a tak ovlivnit nákupní chování, aby došlo ke zvýšení prodeje. Pomáhají také s lepší zapamatovatelností výrobku, služby či značky. Z výsledku aktuálního průzkumu nákupního chování Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 vyplývá, že 52 % nakupujících přijde do obchodu bez výrazné preference konkrétní značky a produktu a až 59 % nákupů je impulzivních, provedených na základě rozhodnutí na prodejním místě. To představuje velkou příležitost cíleně ovlivnit zákazníkovo nákupní chování efektivní prezentací zboží.

Výběr a zpracování POP/POS materiálů je ale třeba pojmout inovativně, odlišit se od prostředků konkurence a zapracovat na originálním a přitom účinném ztvárnění. Nejde pouze o samotné umístění a využití doprovodných instalačních prvků, klíčová je celková koncepce, tak aby byla prezentace pro zákazníka atraktivní a zároveň dobře srozumitelná. Prodeje zboží podpořené některým z POP/POS materiálů se zvýší průměrně o 45 %, investovat do této formy propagace tedy přináší vysokou pravděpodobnost úspěchu. Paketo.one, přední výrobce kartonových POP/POS materiálů nabízí kartonové reklamní nosiče všech druhů. Kromě standardní nabídky jsou schopni nabídnout i individualizované reklamní obaly, stojany, totemy nebo displeje. Služby zahrnují navržení produktů, zkonstruování, vyvzorkování a poté vyrábění v malých i velkých sériích. Už od 1 kusu.

Výhodou POP/POS materiálů je, že umožňují velkou variabilitu a kreativní využití. Nejčastěji se na prodejnách můžeme setkat s wobblery, stoppery, bannery, roll upy, floor stickery, podlahovými a pultovými stojany, regálovými i mimoregálovými dekoracemi, promo stánky a mnohými jinými reklamními nosiči. Tento mnohotvárný marketingový nástroj je také možné vyrobit z různých materiálů – kartonu, lepenky, kovu, plastu… Nápaditosti se meze nekladou.

Pozor na nevhodné umístění

Neefektivní umístění dokáže pohřbít úspěšnost jinak kreativní vyvedených POP/POS propagačních nástrojů. Správné místo by mělo být dobře viditelné již při příchodu do prodejny, tudíž by nemělo být příliš vzdálené od vstupu. Strategicky výhodná místa jsou také ta, kudy prochází nejvíc zákazníků nebo kde se nejdéle zdržují. Ideální je také volit místo s ohledem na propagaci konkurence. Roli hraje i výška – nejvhodnější je umístění vždy v úrovni očí zákazníka. Zajišťuje tak maximální účinnost.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: