Interaktivní hračky rozvíjejí smysly a vzdělávají

Interaktivní hračky rozvíjejí smysly a vzdělávají

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Není hračka jako hračka. Právě hračky jsou totiž dětem nepostradatelným společníkem ve všech fázích vývoje, proto by jejich výběr měl i do mateřských školek měl podléhat pečlivému zvážení. Jak vybrat ty správné, aby reflektovaly aktuální vývojový stupeň dítěte a pomáhaly mu v dalším rozvoji?

Rodiče mají většinou tendenci kupovat hračky, které si děti vyhlédnou v reklamách nebo je vidí u ostatních dětí. Velmi populární jsou hračky s motivy atraktivních superhrdinů z amerických filmů a seriálů pro děti. Ty pak můžete pořídit prakticky ve všech podobách – na oblečení, jako školní výbavu, tematickou hračku, hru či knížku. Ačkoliv se může zdát, že koupí podobného komerčního artiklu splníte vašemu dítěti nejtajnější přání, je to jen zdánlivý efekt. O co se takové hračky zdají lákavější, o to rychleji omrzí a upadnou v zapomnění, jelikož budou brzy nahrazeny hračkami s motivy nového, senzačnějšího hrdiny.

Lepší službu udělají hračky, které patří mezi nestárnoucí klasiku a fungují na principu, jenž byl vyzkoušen mnoha generacemi před vámi. Tyto hračky v sobě skrývají přidanou hodnotu a vaše dítě něco učí. Jsou hračky, které podporují všestranný rozvoj dětské osobnosti a umožní posouvat hranice dovedností dopředu. Mezi ně patří hlavně hračky interaktivní, které jsou určené pro manipulaci na principu vkládání, navlékání či prostrkávání nebo naopak pro výuku čísel, písmen, tvarů a barev. Rozvíjejí logické myšlení, kreativitu, představivost a motoriku.

Kreativní hračky dovedou dítě zabavit tak, že se pohrouží do své fantazie a o volném odpoledni výjimečně neskončí s očima přilepenýma na televizní obrazovce nebo monitoru počítače. Naučí je plnohodnotně si hrát, a navíc jim pomohou pilovat zručnost a tvořivost. tvůrčím procesem vznikají ojedinělá díla.

Interaktivní hračky v předškolním věku

„V mateřské škole se děti učí interakci s ostatními vrstevníky, začleňují se do kolektivu a hledají si svou unikátní pozici v první větší komunitě. Zhruba ve třech letech děti milují poznávání zvířat všeho druhu, stavebnice, domina a kostky, pexesa, karty a vlastní tvoření. I když se později blíží nástup do školy, hraje hra pořád primární roli v životě dítěte. V tomto období jsou ideální společenské hry, které dítě pozvolna připraví na školní povinnosti, stavebnice, kreativní sady nebo hlavolamy,“ říká Martin Kraus z české společnosti MAKRA DIDAKTA, která se zabývá výrobou a prodejem vybavení do základních a mateřských škol.

Novinkou z vlastní výroby ryze českého výrobce a prodejce je kategorie Matatalab. Tato kategorie obsahuje například i výukovou robotickou sadu pro děti ve věku od tří do pěti let. Díky inovativní technologii a široké škále mezipředmětových interaktivních map se děti mohou naučit základní koncepty kódování a manipulovat s robotem tak, aby vytvářel příběhy chytrým způsobem. „Prostřednictvím hry založené na hře mohou děti zlepšit dovednosti volného mluvení a vyprávění příběhů, zatímco si procvičí své sociálně-emocionální dovednosti a výpočetní myšlení,“ shrnuje Martin Kraus.

Ve věku školou povinném děti baví především hry, experimentování, pozorování, ale také hračky kreativní a naučné. Na různých počitadlech si mohou procvičovat počítání, pomocí puzzle řešit výuku, rozšiřovat si slovní zásobu či cvičit abecedu. Logické myšlení zase potrápí dobře třeba hlavolamy.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: