Home office s námi už zůstane. Jak si doma zařídit pracovní koutek?

Home office s námi už zůstane. Jak si doma zařídit pracovní koutek?

vloženo do: STYL | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Asi nikdy dříve v minulosti nezažili zaměstnanci v České republice tak vysoký podíl práce z domova jako v posledních dvou let, kdy situaci firmám zkomplikovala pandemie onemocnění covid 19. Na druhou stranu z toho ve většině případů vyplynulo, že jsou lidé stejně výkonní, jako kdyby trávili čas v práci. Home office se tak stává novou normou a čím dál více lidí nyní pracuje z domova.

Pracovní koutek je potřeba

Aby však měl home office kýžený efekt, předpokladem je pracovní koutek. Budete-li se snažit svoje zaměstnání vykonávat od stolu v kuchyni nebo z postele, brzy zjistíte, že toho moc nenapracujete. A co si budeme povídat, práce z domova je benefitem, o který jen tak někdo nechce přijít. Pracovní koutek je tak potřeba. Jak na něj?

Hledání místa

Největším problémem na začátku je nalezení toho správného místa. Někteří jedinci mají štěstí, že si v domě mohou vybudovat pracovnu, neboť mají k dispozici volnou místnost. Co ale ti, kteří žijí v menších bytech nebo jednoduše nemají místnost pro pracovnu? V takovém případě je hledání vhodného místa pro práci o trochu složitější, není ale třeba zoufat. Nejčastěji se pracovní koutek umisťuje do ložnice nebo do obývacích pokojů. Zatímco v ložnici můžete spoléhat na větší klid, obývací pokoj vám zase možná nabídne více prostoru. „Osobně volím pracovní koutek raději do obývacího pokoje. Do ložnice je lepší soustředit opravdu jen odpočinkové činnosti. Je ale pravda, že je v obývacím pokoji těžší koutek zkombinovat s ostatním vybavením, co se designu týče. Není to však nereálné,“ říká Anke Glut, interiérová designérka zabývající se návrhem a realizací nejen bytových prostor.

Důležité je i světlo

Myslet je potřeba i na denní světlo, které je pro práci mnohem podstatnější, než si spoustu lidí myslí. Denní světlo pozitivně ovlivňuje koncentraci, dodává energii a zvyšuje efektivitu. Ideální je, když je bokem vašemu pracovnímu koutku nebo přímo nad stolem. Pozor však, abyste neměli okno za zády. Sluneční paprsky by se mohly odrážet od monitoru a pořádně by vám znepříjemnily práci. V každém případě myslete na pracovní lampu, která je důležitým prvkem na pracovní stůl.

Jaký nábytek?

Nábytek do pracovního koutku volte s ohledem na ostatní kousky v místnosti. Nemusíte se však křečovitě držet stejného odstínu, bohatě postačí držet se podobného stylu. „Máme-li pracovní koutek ve stejné místnosti jako obývací pokoj nebo ložnice, logicky nepůjdeme úplně opačným směrem, co se vzhledu nábytku týče. Nevadí ale, když bude pracovní nábytek lehce jiný. Opticky tím oddělíte pracovní prostor od zbytku místnosti. Myslet je také potřeba na to, že by nábytek měl být plně funkční. To znamená, že stůl musí mít nejen dostatečnou pracovní plochu, ale i úložný prostor. A židle zase musí splňovat taková kritéria, aby se na ní dalo po celou pracovní dobu pohodlně a zdravě sedět,“ vysvětluje Anke Glut.

Ovšem najít kompromis mezi funkčností a estetickou stránkou může být oříšek. Zařídit si home office koutek doma se může zdát jednoduché. Jedná se přece o dva kusy nábytku. Právě proto to je ale komplikovanější, než byste si mohli myslet. Zařídit si klidný prostor uprostřed zajeté a plně vybavené domácnosti tak, aby splňoval všechny designové a funkční požadavky, vyžaduje zkušené oko a přehled v interiérovém designu.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: