Zdravý životní styl jako jedno z novoročních předsevzetí: jak v něm vytrvat a nepolevit?

Zdravý životní styl jako jedno z novoročních předsevzetí: jak v něm vytrvat a nepolevit?

vloženo do: ZDRAVÍ | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

S příchodem nového roku si většina z nás dává předsevzetí a cíle, kterých chce během následujících 365 dnů dosáhnout. V mnoha případech se jedná o skoncování se špatnými návyky nebo touhu něco změnit, ať už je to třeba nudné zaměstnání nebo konfekční velikost. A právě přání zhubnout a změnit svůj životní styl bývá nejčastějším novoročním předsevzetím, které však také zůstává velmi často nenaplněno. Jak tedy ve svém přesvědčení vytrvat a dosáhnout kýžených výsledků?

V první řadě je důležité, si uvědomit a pevně stanovit, čeho chceme v rámci hubnutí dosáhnout. Pokud si jako předsevzetí zvolíme frázi „budu žít zdravěji“, je velice pravděpodobné, že svou snahu vzdáme již po prvním týdnu. Proto se zkuste zaměřit na menší cíle, které pro vás budou lépe splnitelné a nepřevrátí váš dosavadní životní styl vzhůru nohama. Začněte zlehka, např. že každý den zařadíte do svého jídelníčku o 1 ks více syrové zeleniny nebo ovoce, než jste byli dosud zvyklí. Následně můžete naopak postupně ubírat nezdravé pochutiny a sladkosti a nahrazovat je těmi více tělu prospěšnými. Celý proces však bude úspěšný pouze tehdy, budete-li sami opravdu chtít tuto změnu podstoupit. Proto vyměňte drastické diety plné zákazů a odříkání za dlouhodobě udržitelnou cestu a bez výčitek se jednorázově odměňte za každý splněný cíl. Uvidíte, že vás tento způsob bude bavit a vytoužené výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Zařaďte do svého harmonogramu pravidelný pohyb

Pamatujte na to, že ačkoli je půl hodinka na rotopedu či dlouhá procházka lepší než nic, k vytoužené postavě snů bohužel nestačí. Právě disciplína a vytrvalost je v rámci sportovních aktivit to nejdůležitější a patrně i nejtěžší, s čím se budete ve svých začátcích potýkat. Proto je vhodné zaměřit se na takový sport, který vás bude bavit a který nebudete dělat s odporem a z donucení. Cvičit můžete doma, v posilovně nebo na společných hodinách pod vedením instruktora, vždy je však důležité, abyste se cítili ve fyzické i psychické pohodě. Jen takové aktivitě se totiž dokážete věnovat dlouhodobě i několikrát týdně. A pokud se bojíte, že vás stále se opakující náplň nebude bavit, zkombinujte si v rámci týdenního tréninku více rozličných aktivit. Vhodná je zejména kombinace silového tréninku s kardio cvičením nebo jógou, která dodá tělu větší flexibilitu a napomůže k celkovému protažení.

Vyživujte tělo zevnitř

Samotný pohyb však mnohdy nestačí a stejně je tomu se zdravou stravou. Proto se zaměřte na kombinaci obojího a sestavte si takový tréninkový a stravovací plán, který se bude vzájemně doplňovat. Je totiž velice důležité vědět, jak se správně stravovat před, během i po skončení dané sportovní aktivity, aby tělo nestrádalo a obdrželo všechny důležité živiny pro redukci tuku či budování svalové hmoty. Nedílnou součástí jídelníčku by proto měly tvořit i doplňky stravy v podobě kvalitních proteinů či aminokyselin, jejichž prostřednictvím dodáte tělu potřebné látky, aniž byste museli složitě počítat kalorie nebo vymýšlet vhodné kombinace potravin. Pamatovat byste však měli také na svou imunitu a celkové zdraví, bez kterého se žádný aktivní jedinec neobejde. Namísto široké škály potravinových doplňků se zkuste zaměřit na přírodní produkty, které organismus zbytečně nezatíží. Vhodným pomocníkem nejen k udržení pevného zdraví může být rostlina Moringa olejodárná, která se vyznačuje nejvyšší koncentrací živin na světě. Obsahuje kromě jiného i nespočet vitamínů, minerálů, antioxidantů i aminokyselin, čímž napomáhá k regulaci tělesné hmotnosti bez ztráty tělu důležitých látek. Do svého jídelníčku ji můžete zařadit prostřednictvím produktů Joalis v podobě prášku ze sušených listů, je tedy vhodná k přípravě studených i teplých nápojů či ovocných smoothies a lze ji jednoduše přidat i do omáček, polévek, kaší nebo jogurtů.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)