Zásady kvalitního spánku aneb jak se konečně vyspat dorůžova

Zásady kvalitního spánku aneb jak se konečně vyspat dorůžova

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Přestože je spánek nedílnou součástí našich životů, nevěnuje mu většina lidí dostatečnou pozornost. Velmi často také nevnímáme signály, které k nám naše tělo po probdělé noci vysílá a extrémní únavu a podrážděnost připisujeme nadměrnému stresu a nedostatku času. Málokdo z nás ale dokáže odhalit zásadní problémy, které se na kvalitě našeho spánku podepisují nejvíce.    

Kvantita versus kvalita

Někdo je zastáncem dlouhého, devítihodinového spánku, někomu naopak více vyhovuje spánek kratší. Ať tak či onak, důležitější nežli jeho délka je jeho samotná kvalita. Klidně totiž můžete strávit deset hodin v posteli, bude-li však spánek v průběhu neustále narušován ruchy z okolí či vaší psychickou nepohodou, budete se po probuzení cítit ještě více unavení a nevyspalí.

Základ tvoří nábytek

Věděli jste, že téměř třetinu života strávíte v posteli? To už je poměrně dlouhá doba na to, abyste si pro svůj spánek vybrali ten nejkvalitnější nábytek. Výběr postele však není tak lehký, jak by se na první pohled mohlo zdát. V první řadě musíte zohlednit své zdravotní a fyzické dispozice, díky kterým určíte tvrdost matrace nebo tuhost lamel roštů. Na základě svých tělesných rozměrů byste také měli vybírat ideální šířku lůžka, které by se mělo odvíjet od šířky vašich ramen v poloze na zádech. Máte-li ve zvyku se během spánku převalovat, rozhodně však volte šíři ještě o něco větší. „Při výběru rámu postele zohledněte použitý materiál, který by měl být pevný, odolný a zároveň poskytnout odpovídající nosnost. Výška by se opět měla odvíjet od zdravotních i tělesných dispozic, přičemž standard se pohybuje mezi 40 a 50 cm od podlahy. Našim klientům však dokážeme postel přizpůsobit dle jejich aktuálních potřeb přímo na míru co se rozměrů, výšky i barevnosti týče,“ uvádí Pavel Kružík, majitel společnosti PK Interiér specializující se na výrobu nábytku na míru.

Samotnou kapitolou je pak výběr matrace, který není radno podcenit, neboť kromě nerušeného spánku ovlivňuje matrace také zdraví naší páteře. Tvrdost matrace se proto nebojte vyzkoušet na vlastní kůži – při ležení na boku byste měli mít osu páteře rovnou a při lehu na zádech by měla kopírovat přirozené zakřivení těla. „Zakládáme si na špičkovém zpracování a klientům tak nabízíme vysoce luxusní vzdušné matrace, které splňují ty nejvyšší nároky na zdravý a kvalitní spánek,“ zmiňuje Kružík a dodává, že nabídka společnosti PK Interiér se v rámci výroby kontinentálních postelí zaměřuje na 100% přírodní ochranu zdravotních matrací i proti roztočům.

Nejčastější chyby

Ani ta nejpohodlnější postel si však neporadí s nespavostí, je-li zapříčiněna špatnou životosprávou nebo nevhodným prostředím. Chcete-li si tedy dopřát opravdu kvalitní odpočinek, vyvarujte se před spaním konzumaci těžkých, mastných jídel, alkoholu a nápojů s povzbuzujícími účinky jako je káva, energy drinky či zelený čaj, a jste-li kuřák, omezte ve večerních hodinách také počet cigaret. Pokud vám to prostory dovolují, využívejte ložnici pouze jako místnost pro spaní a vyvarujte se v posteli činností jako je jedení, sledování televize, pracování na počítači, brouzdání na internetu nebo čtení. V místnosti se také pokuste udržovat stálé klima kolem 19° C a každý den ji dostatečně vyvětrejte.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)