Vypěstujte si zdravou závislost. Jaká je nejlepší pro vaše tělo?

Vypěstujte si zdravou závislost. Jaká je nejlepší pro vaše tělo?

vloženo do: ZDRAVÍ | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Jakákoliv závislost není všeobecně vnímána zrovna pozitivně. Ale představte si, že byste byli závislí na zdravé stravě, dobrých skutcích nebo třeba pohybu. Zdá se vám to jako neuskutečnitelné přání? Zdravé návyky si můžete vypěstovat stejně tak jako si někteří vypěstují závislost například na alkoholu. Začněte malými krůčky a objevte, co vám bude opravdu sedět a z čeho budete mít dobrý pocit. A možností jak toho docílit je bezpočet.

Objevujte vlastní tělo

Téměř každý z nás si někdy řekl: „Mohl bych začít běhat.“ Ale pokud jste to zkusili a nepřineslo vám to zrovna euforický pocit, nepřemáhejte se. V klidu a bez výčitek běžecké boty ukliďte. Každý jsme jinak stavěný a máme jiné dispozice pro různé sporty. Zkuste místo běhání třeba nordic walking nebo in-line brusle.

Pokud si stále nevíte rady a nenašli jste to pravé, obraťte se na odborníky. Ti vám na základě antropometrického měření a diagnostiky pohybového aparátu poradí, jaký druh pohybu a hlavně jaký druh sportu je pro vás vzhledem k vašim proporcím a výsledkům nejideálnější.

„Totiž, když dva dělají totéž, není to vždy totéž.“ A tím se také řídí tým zdravotně sportovního centra TEIT Fitlab, kde ke každému přistupují individuálně a kde vám poradí, na co se soustředit a na co máte úplně zapomenout. Nehledě na zdravotní stav, kondici a věk se dozvíte něco nového o svém těle, jakou zátěž snesete, kde máte slabá místa a proč vás například stále něco bolí. Dozvíte se také, jak máte posilovat a jaké dávky jsou pro vás vhodné, abyste úspěšně a rychle shazovali přebytečné zásoby tuku ze své postavy. Vítají zde každého, komu není lhostejné jeho zdraví, kdo o svém zdraví přemýšlí a kdo se chce zlepšovat ve sportu s jistotou, že si nevědomě ubližuje. Divili byste se, kolik lidí s přesvědčením že pro sebe dělají to nelepší, si vlastně ubližuje. Vůbec nevadí, pokud jste akorát po operaci, jste neustálý začátečník-gaučový typ nebo jste doběhl maraton.

Proč je důležité se dobře cítit

Cítit se jako u tabulky čokolády, můžeme i u cvičení. Tělo totiž reaguje velmi podobně a vyplavuje dopamin, hormon neřesti a očekávání, který v mozku způsobuje pocit uspokojení. Pokud proto budete před každou sportovní výzvou nebo návštěvou tělocvičny bojovat v hlavě s myšlenkami, proč tam nejít, je něco špatně. Raději nedělejte nic, protože co má být zábavou a prospívat vám, nemůže být otravou nebo dokonce i stresem.

Při dnešní nabídce sportovního vyžití si každý za nás může vybrat to, co mu bude vyhovovat a co mu bude prospěšné. Vyplavené endorfiny při oblíbeném sportu způsobují pocity radosti a euforie, které budete chtít opakovat. A pozitivní návyk je na světě. Pro někoho to může být 10 minut jógy každý den ráno před prací, pro jiného 3 krát týdně běh na 10 km a někomu bude vyhovovat dvakrát týdně lekce TRX s partou kamarádů

Pohybem proti depresím

Připoutají vás občas černé myšlenky s brambůrkami na pohovku? A nelze říct, že byste se na dně celofánového pytlíku cítili lépe? Věřte, že uspokojení z brambůrek vám vydrží jen chvilku. A tím to hasne. Pak přijdou výčitky. Tedy pokud jste to se sebou a sportem mysleli opravdu vážně. Dostatek pohybu a doporučená strava totiž hrají v budování kondice a zbavování se chronického stresu zásadní roli. Máte chuť se o tom všem přijít poradit do TEIT Fitlab? Přijďte kdykoliv, důvodů začít je vždy více a děláte to hlavně pro sebe. Investujte do svého těla energii. Odměnou bude více síly do života, úsměv na tváři, krásnější tělo, správná hladina cukru v krvi, snížený krevní tlak, prokrvené svaly a orgány, budete lépe dýchat, okysličovat orgány v těle atd. Zbavíte tělo všech škodlivin, depresivních stavů a hlavně vám nabité endorfiny vydrží podstatně déle než pytlík chipsů nebo kyblík zmrzliny u TV. Vyzkoušejte třeba cvičení s vlastní vahou nebo si dejte do těla na skupinovém tréninku a uvidíte, zda je to to, co vás chytne.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)