Vraťte se zpět do formy aneb 4 způsoby, jak posílit imunitu

Vraťte se zpět do formy aneb 4 způsoby, jak posílit imunitu

vloženo do: ZDRAVÍ | 1
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

 

V chladnějších měsících jsme náchylnější k nemocem. Jakmile něco „chytíme“, je těžké dostat se zpět do formy a odolávat všudypřítomným nákazám. S posílenou a dobře vyladěnou obranyschopností váš však chřipka a nachlazení budou obcházet obloukem. Jak přežít podzim a zimu bez větších zdravotních obtíží?

Dobře fungující imunitní systém, jenž snese zátěž a umí vzdorovat škodlivým vlivům vnějšího prostředí, je základem pevného zdraví. Vyplatí se proto posílit ho tak, aby chřipka, banální nachlazení či dlouhotrvající rýma neměly šanci a vy jste si mohli užít podzim a zimu v plné kondici. Jak se účinně bránit problémům s dýchacími cestami a jiným sezónním nemocem typickým pro studenější část roku?

Síla pozitivního myšlení

Možná tomu nebudete chtít věřit, ale pozitivní naladění mysli skutečně může nakonec rozhodnout o tom, zda zůstanete zdraví, nebo vás banální rýma skolí na lůžko. Potvrzují to i vědecké studie! Lidé, kteří se cítí méně šťastní, jsou více nemocní oproti těm, kteří se vnímají šťastnější. U spokojených a vyrovnaných osobností je menší pravděpodobnost, že dojde k propuknutí nachlazení v důsledku chladného počasí.

Vitaminová vzpruha

Za nevlídného, sychravého počasí je klíčový dostatečný přísun vitaminů. Pro správnou funkci imunity je nejdůležitější dostatečné množství vitaminu C. Podporuje odolnost organismu proti infekcím a slouží jako výborná prevence. Zvýšený přísun v období nalomené imunity významně zkracuje dobu léčby a zmírňuje příznaky onemocnění. Tělu ho dodáte konzumací zeleniny, hlavně zelí, brokolice a květáku, k dostání je i v podobě šumivých tabletek. Kromě „céčka“ zlepšuje obranyschopnost i vitamin A, jenž navíc pomáhá při tvorbě zrakového pigmentu. Nepodceňte ani dostatečné dávky vitaminů z rodiny B. Přispívají ke správnému fungování metabolismu. Přirozeně se vyskytuje v luštěninách, ořechách, rybách či kvasnicích. Obecně vzato, pestrobarevná zelenina a ovoce udržují imunitní systém silný a odolný. Pamatujte, že důležité živiny přijímané přirozeně z potravy prokáží lepší službu než průmyslově vyráběné potravinové doplňky.

Léčivá síla přírody

Pro vylepšení odolnosti organismu povolejte na pomoc přírodu a její moc. Bylinky a jiné blahodárné rostliny mají léčivou moc a významně prospívají našemu tělu. Pokud je však spojíte s poznatky moderních technologií, je jejich síla ještě větší. „Imunitní systém je důležitý pro celkovou detoxikaci organismu. Poruchy deaktivačních, imunitních a vylučovacích mechanismů vedou k hromadění toxických látek v těle. Různé tkáně mají rozdílnou citlivost na jednotlivé toxiny, a tak vzniká velká variabilita symptomů a nemocí,“ vysvětluje Ing. Marika Kocurová, marketingová ředitelka výrobce čistě přírodních detoxikačních preparátů Joalis. Tento výrobce nabízí soubor čtyř přípravků „Lze jej využít k nastartování obranného systému lidského organismu,“ dodává Kocurová.

Vstávat a cvičit

Opomenout nesmíme při utužování zdraví ani důležitost pravidelného pohybu. Udržování se ve fyzické kondici je předpokladem pro silný a správně fungující imunitní systém. Nemusíte hned začít pěstovat nějaký sport na profesionální úrovni. Stačí do svého běžného denního harmonogramu zapojit více pěší chůze, zapomenout na výtahy a v týdnu si dopřát alespoň dvě tři procházky. A pokud k tomu přidáte nějakou zajímavou aktivitu v podobě jógy, pilates, zumby nebo klasického fitness, uvidíte, že na sobě brzy pocítíte změnu k lepšímu.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

1 příspěvek

  1. Rovněž pro ty, kteří často trpí nachlazením a nemocemi, je určitě na místě užívat probtika a udržovat si tak vyvážené střevní pH. Na posílení imunity jsou také dobré enzymatické produkty. Já mám dobrou zkušenost s wobenzymem, ale asi bude na trhu i něco podobného. Osobně, co se týče duševního zdraví a cvičení, mám nejdradši jógu. Přijde mi, že se tam oba aspekty pěkně propojují.

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)