Jarní únava není pověra. Probuďte své tělo ze zimního spánku

Jarní únava není pověra. Probuďte své tělo ze zimního spánku

vloženo do: ZDRAVÍ | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

 

Tolik se o ní mluví, až by se mohlo zdát, že jde jen o povídačku, za kterou se schováváme, když máme po zimě přimět svoje zlenivělá těla k nějaké aktivitě. Jarní únava ale skutečně existuje. Místo abychom se s vysvitnutím prvních slunečních paprsků cítili nabití energií, jsme malátní, oslabení a často i v bídné psychické kondici. Víme, co se děje ve vašem těle a co vám pomůže nastartovat organismus.

Jarní únava není vinou moderní doby, jak se mnoho lidí mylně domnívá. Trpěli jí i naši předci, neboť tento fyzický a současně i psychický jev souvisí s přirozenými biorytmy. Člověk vzešel z přírody, a ačkoli na to v dnešní civilizované době občas rádi zapomínáme, stále jsme její součástí. V zimě se převážně zdržujeme v uzavřených prostorách, kdy nechceme opustit teplo domova, čelíme častěji náporu infekčních onemocnění, holdujeme tučné, avšak málo výživné stravě bez dostatku čerstvého ovoce a zeleniny, k tomu připočtěte chladné počasí, nedostatek světla a stresové vypětí. Není divu, že se s příchodem jara cítíme oslabeni. Naše tělo je nuceno několik měsíců čerpat z rezerv a imunitní systém musí fungovat na 120 %.

Užívejte si blahodárného slunce

Za jarní útlum může do velké míry i několikaměsíční nedostatek slunečních paprsků. Tělo si tak nemůže produkovat vitamin D a jeho nedostatek může zapříčinit větší náchylnost k nemocem. Užívejte si proto první sluneční dny, co to jen jde, venku na čerstvém vzduchu. Výborným zdrojem vitaminu D jsou i ryby, proto je určitě nezapomeňte zařadit do svého odlehčeného jarního jídelníčku.

Období okolo vánočních svátků je často ve znamení nezřízeného hodování, které většinou končí po novém roce nákupem o několik čísel většího oblečení. Napravte na jaře hříchy páchané přes zimu na vašem zdraví a kondici a jezte zdravěji. Hutné zimní pokrmy nahraďte odlehčenými, lehce stravitelnými variantami a saláty.

Pozor na stres

Stres ještě více prohlubuje pocit únavy a vyčerpání, proto dbejte na dostatek spánku a kvalitní odpočinek. Uvolnit napětí pomáhá pobyt na čerstvém vzduchu a jakákoli pohybová aktivita, i kdyby šlo jen o cvičení doma na karimatce. Stačí pouhých dvacet minut denně a budete se cítit výrazně lépe.

Podpořte imunitu enzymy zvenčí

V situacích, kdy máme sníženou obranyschopnost, mají své nezastupitelné místo enzymy. Bez enzymů by nemohly probíhat žádné biochemické procesy v našem těle. Můžeme si je představit jako režiséry imunitního systému. Enzymy dokáží nastartovat imunitu a zvýšit její obranyschopnost a ve správný okamžik zase dovedou její aktivitu utlumit. Udržují tak imunitní systém ve zdravé rovnováze. Jestliže je ale naše imunita oslabena, podpoříme činnost enzymů, které řídí imunitní pochody v našem těle, dodáním obdobných enzymů zvenčí. Osvědčeným způsobem je volně prodejný lék Wobenzym. Obsahuje směs potřebných enzymů pro náš organismus, díky nimž pak ustojíme i časté jarní virózy a infekce.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?

:-[ (B) (^) (P) (@) (O) (D) :-S ;-( (C) (&) :-$ (E) (~) (K) (I) (L) (8) :-O (T) (G) (F) :-( (H) :-) (*) :-D (N) (Y) :-P (U) (W) ;-)